Vi behandler bestillinger i kronologisk rekkefølge, og tilstreber å ferdigstille disse så raskt som mulig. Alle bestillinger blir påbegynt senest innen syv virkedager etter de er mottatt, forutsatt at nødvendig informasjon foreligger.
Bestillinger markert som hastesak påbegynnes innen 2 virkedager, det vil da påløpe et hastetillegg, p.t. kr 2150,-
Akuttsaker påbegynnes samme dag og sendes fortløpende til behandling hos offentlig myndighet. For akuttsaker faktureres hastetillegg på kr 2150,- pluss medgått tid i tillegg til ordinær pris.
Saksbehandlingstiden vil variere avhengig av planens innhold og omfang, da det er mye variasjon kan vi ikke gi estimater på tidsbruk. Saksbehandlingstid hos offentlige myndigheter kommer i tillegg, og er utenfor Veiskiltkonsulenten AS sin kontroll.
For mest mulig effektiv saksbehandling er det viktig at det oppgis tilstrekkelig og korrekt informasjon ved bestilling. Manglende informasjon i bestilling vil forlenge tidsbruken for våre konsulenter. Dersom det er mye mangler i bestilling, vil det påløpe ekstrakostnader ift. medgått tid. Vi anbefaler å benytte vårt bestillingsskjema pr epost eller på våre hjemmesider.
Endringer i bestilling kan medføre ekstrakoster dersom dette fører til vesentlig forlengelse i saksbehandlingstiden, og/ eller ferdige planer må revideres eller forkastes. Ferdige planer laget iht. opprinnelig bestilling faktureres fullt ut.
Avbestilling av påbegynte oppdrag faktureres etter medgått tid, beregnes per halve time.
Betaling skjer normalt iht. faktura pr 14 dager. Faktura utsendes ukentlig, normalt etter at godkjent vedtak er oversendt kunde.